Geslaagde Maison&Objet Paris met 10% meer bezoekers uit Nederland

Van 4 t/m 8 september 2015 vond weer een geslaagde en dynamische editie van de vakbeurs MAISON&OBJET PARIS plaats. Gedurende 5 beursdagen kwamen meer dan 69.000 bezoekers (50% Frans, 50% internationaal) bijeen in het beurscomplex van Paris Nord Villepinte. Het aantal bezoekers uit Nederland is gestegen met maar liefst 10%, tegen een totale gemiddelde stijging van 3%. De ontwikkeling van MAISON&OBJET I PROJETS I verdeeld over de complete hal 8, de vele evenementen en de vernieuwde beursindeling zijn door de bezoekers enthousiast ontvangen.

Daarnaast ontwikkelt ook de PARIS DESIGN WEEK (5 t/m 12 september 2015) zich ieder jaar verder. Tijdens de afgelopen editie werd het evenement uitgebreid met 50 nieuwe deelnemers, waaronder gerenommeerde merken als het winkelcentrum Beaugrenelle, een vijfde deelnemende wijk tussen Barbès en Stalingrad en drie themagerichte routes (Upcycling, 100% linnen en special I PROJETS I). Dankzij de PARIS DESIGN WEEK, die elk jaar meer bezoekers trekt, kunnen internationale beursbezoekers en consumenten de mooiste Parijse locaties en een actueel decoratie- en designaanbod ontdekken. Dit jaar bezochten bijvoorbeeld 12.000 bezoekers de belangrijke expositie “now! le Off” in Les Docks – Cité de la Mode et du Design.

In de vorm van top-flight toespraken (Food&Design with Alberto Alessi, Less is Better with Jay Osgerby and Edward Barber, Makers&Design with matali crasset, etc.), geavanceerde installaties, feestelijke avonden en presentaties van nieuwe winkelcollecties, onderstreepte de PARIS DESIGN WEEK haar toonaangevende rol als energiebooster voor een nieuw seizoen van de design branche.

“De kracht van de MAISON&OBJET PARIS is haar capaciteit om te vernieuwen en zich aan te passen aan de laatste consumententrends zodat we bezoekers altijd nieuwe ideeën en inspiratie kunnen bieden” verklaart beursmanager Philippe Brocart. Deze proactieve benadering kwam met name tot uiting in de complete hal 8 met de vakbeurs MAISON&OBJET I PROJETS I. Een aanbod van technische en decoratieve oplossingen van 195 exposanten (45 meer dan in 2014) werd hier gepresenteerd en vele interieurarchitecten brachten er een bezoek.

Ook de exposanten van now!design à vivre (hal 7) waren enthousiast over het type bezoekers en de grote internationale opkomst. Tenslotte werd de nieuwe indeling voor distributiemarkten en de verhuizing van de sector COOK+DESIGN naar de hallen 5A en 6, evenals de verandering in de sector woondecoratie van de hallen 1 t/m 4 en 5B, positief ervaren door de bezoekers. De meerderheid bevestigde nieuwe merken te hebben ontdekt en een nieuw perspectief op het evenement gekregen te hebben.

Positieve cijfers van economisch herstel

De stijging van het aantal Franse bezoekers (+3%), Europees (+4%) en internationaal (+7% voor Azië en +10% voor het Midden Oosten) geeft positieve indicaties voor een herstel in de woondecoratie en -design sector. De verschillende reorganisaties binnen de vakbeurs wierpen hun vruchten af en bevorderden de belangstelling van nieuwe Franse en internationale bezoekers.

Uitbreiding online communities

Met ongeveer 200.000 Facebook volgers is het bereik van de MAISON&OBJET ver uitgebreid. Tijdens de laatste beursperiode hebben 5.000 nieuwe fans zich aangemeld en telden de posts dagelijks 6.000 likes en werden 2.000 maal gedeeld. Ook de MAISON&OBJET Instagram, die pas een jaar geleden is gestart, kent grote belangstelling met 17.000 volgers.

MAISON&OBJET PARIS kerncijfers september 2015

69.071 bezoekers

112.000 bezoeken verdeeld over 5 beursdagen

Stijging van het aantal bezoekers: 3%

Stijging onder de Franse bezoekers: 3%

Stijging onder de internationale bezoekers: +3%

30% architecten

50% internationaal uit 142 landen

Hoogtepunten in beeld

Naast een trefpunt voor zaken biedt de MAISON&OBJET PARIS haar bezoekers de mogelijkheid de laatste trends op het gebied van woondecoratie en –design te ontdekken, in de vorm van verschillende diensten en evenementen. Van het nieuwe Inspiratieforum, uitgebreid met een bibliotheek en een conferentieruimte, tot de droomachtige installatie van het teamLab en het café Elle Décorations door Dorothée Meilichzon, Designer van het jaar MAISON&OBJET PARIS september 2015; alle hoogtepunten in beeld kunt u hier downloaden!

Voor meer beursinformatie: www.maison-objet.com

In Nederland wordt de MAISON&OJBET vertegenwoordigd door Promosalons Nederland (tel. 020-4620020, e-mail info@promosalons.nl ). Hier kunnen geïnteresseerden terecht voor al hun vragen met betrekking tot de beurs.

Delen via:

Ook lid worden?

BNS Crisp is dè Beroepsvereniging voor Nederlandse Stylisten, interieur en vastgoed.

kortingen op trainingen, beurzen en events

je portfolio op onze site

een uitgebreid netwerk van ruim 350 leden