Way of Working

De maatschappij verandert en daarmee ook de consument. Die consument wil steeds meer: persoonlijke aandacht, professionele adviezen en op zijn minst een optimale service. In de woonbranche ontzorgen stylisten de consument door met hun creativiteit en expertise ruimtes in te richten. Retailers hebben ervaring met- en kennis van de producten in hun showrooms.

Winst op vele fronten

Beide partijen kunnen dus inspelen op de consumentenvraag. Samen kunnen ze dat nog beter. Sterker nog, een goede samenwerking tussen retailer en stylist biedt kansen. Zo vergroot de samenwerking het bereik van de retailer: naast de directe consument heeft hij nu ook een ‘indirecte’ consument via de stylist. De stylist kan op zijn of haar beurt tijdens zijn werk gebruik maken van de showrooms (presentaties, stalen en toebehoren) en van de kennis van de retailer. Winst op vele fronten.

7 vuistregels

De 7 vuistregels volgens de WOW helpen stylist en retailer om een prettige samenwerking aan te gaan. Wat spreek je af over het gebruik van de showroom? Wie neemt welke verantwoordelijkheid? Hoe ga je een samenwerking op langere termijn aan? En, spreek je wel of geen 'fee' af?

INretail en BNS Crisp

Na verschillende denktanks en bijeenkomsten is deze WOW, een standaard in de keten, opgesteld. De WOW is geschreven volgens de visies van belangenverenigingen INretail (grootste brancheorganisatie in Nederland voor de retail non-food) en BNS Crisp (Beroepsvereniging Nederlandse Stylisten). Door deze professionalisering in samenwerking creëren we een optimaal rendement in de branche.

Meer informatie

Wil je meer weten over de WOW? Lees dan de uitgebreide aanleiding en filosofie achter de WOW. We hebben een juridisch document opgesteld waarin je de afspraken tussen stylist en retailer kan vastleggen zodat je allebei weet waar je aan toe bent.


"Een goede samenwerking tussen retailer en stylist
biedt kansen en het vergroot het bereik van de retailer.
Daarbij heeft de retailer naast de directe consument
nu ook een 'indirecte' consument via de stylist.
De stylist kan op zijn beurt weer gebruik maken
van de showrooms (presentaties, stalen en toebehoren)
en van de kennis van de retailer. Winst op vele fronten."